En Kort Sammanfattning

Kära vänner! Jag är hemskt ledsen att jag inte har uppdaterat på ett tag. Jag har verkligen haft fullt upp med att plugga. Det är stört högt tempo, och kämpar för att hinna med. 

Av många har jag fått frågan hur det går med killarna här i Uppsala. Jo vars, det går faktiskt ganska bra! Här har vi några som jag spenderat många nätter tillsammans med:

Platon och Aristoteles. De är ganska roliga snubbar faktiskt. Platon skriker hela tiden att han "kommit ut ur grottan" och att han "ser ljuset". Jag antar att det betyder att han uppskattar tiden vi har tillsammans. Aristoteles gillar att ta kontrollen med en "mjuk hand", och jag säger inte nej!

Thomas av Aquino - Thomas av Aquino, målning av Carlo Crivelli 1476.

Sedan har vi även Thomas av Aquino (aka Tompan) som struntat i sitt kyskhetslöfte för att vara med mig. Däremot har han nog dåligt samvete, för han håller jämt på att skrika: "Åh Gud!".



Marx, Marx, Marx. Härom natten sa han blivit alienerad från sig själv sedan han träffade mig. Tydligen tar jag fram det inre djuret hos honom, vilket gör att han distanserar sig själv från mänskligheten.


John Rawls var rolig att hänga med. Trots åldersskillnaden sa han flertalet gånger att jag "fört fram honom från okunnighetens slöja". Det var alltså en givande relation för båda parter.

Detta är bara några av många som jag haft nöjet att lära känna under veckorna här. Ja, vi har ju alla vetat att äldre men har en grej för mig. Det har jag nu fått bekräftat. Synd bara att alla nu är döda så de inte kan berätta om fantastisk jag var. Ni får helt enkelt tro mig istället.

Kommentarer
Postat av: Niklas G

jag känner inte dig utan fann denna bloggen genom Google då jag sökte på K. Marxs, men, fy fan va rolig sammanfattning! Jag skrattade till 1000!

Dock är John Rawls en fin liten gubbbe <3

2011-02-04 @ 15:35:55

Come on, hit me with your rhythm stick!

Namn:
Jag kommer hit ofta

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0